torsdag 5 april 2012

Temafredag- påskpyssel


Skärtorsdags kväll, och jag har nyss varit i Mariestad för att hämta min syster som åkt Swebuss från Örebro. Det i sig kan lätt bli lite pyssel runt för min kära syster är utvecklingsstörd och då kan livet trassla till sig emellanåt. Men efter mycket om och men, så kom hon farande och jag satt där i min bil för att hämta upp henne.
Solen sken och vi åkte ner till hamnen, Mariestad och där stod massor av båtar som bara väntar på att bli ompysslade och få kom ner i deras rätta element. I det här fallet Vänern.
Pyssel är veckans tema för det är något som jag förknippar med den här högtiden, så nu upp till bevis , hur vill ni visa oss pyssel.
Lägg in ditt bidrag i mr linky och glöm inte att länka ditt bidrag hit.
En riktigt glad påsk önskar jag er alla.


16 kommentarer:

Anni sa...

Kommer det snö, som väderprognoserna påstår, ja då får båtarna vänta ett tag till ...

Glad Påsk på dig, Carina!

Annemor sa...

Her kan du finne litt hjelp-

http://www.starbear.no/cassandra/2012/03/15/kommentering-hos-wordpress-com-brukere/

Annemor sa...

Tror ikke det hadde vært noen løsning her. Ikke vær til denslags sysler.
Mormorbidrag avgitt. God påske

4U2 sa...

Önskar dig en trevlig påsk med de dina!

Bitten sa...

Här snöar det nu så man kan tro det ska bli jul i stället för påsk.

Glad påsk!

Monica o Jacob sa...

Påskpysslar inte så mycket nu för tiden tyvärr.
GLAD PÅSK;-)

Pumita sa...

Ja du, vad ska man pyssla med när snön vräker ner... stannar inne och myser. Inga små kycklingar att fotografera hos mig men vill passa på att önska dig en skön och fin påskhelg! :)

Marit Johansson sa...

Underbart med barmark och båtar. Här uppe är det skoter man behöver om man ska ut på sjön. Själv har jag åkt skidor efter skoterspåren på sjön, helt underbart!

Kleppanrova.com sa...

Å være inn og se ut er best denne påsken!

Leovi sa...

Excellent photos, I like the perspective, light and color. Greetings.

Anitas Blogg - Malta sa...

Har påskpysslat på terrassen. Önskar en skön och avkopplande helg ! Glad Påsk !!

Pialotta sa...

Det är båtägarnas helg Påskhelgen med puts på sina skutor. Fin Påsk till dig :)

Mimmi sa...

Hoppas att ni får en mysig och go påsk .. men tyvärr så ser det ut som vi skall få lite mer snö under veckan
så här blir det nog att man stannar inne .. det räcker med den ena brutna armen som jag går runt med nu .. den andra vill jag nog kunde använda :)
Ha en fin påsk nu
kram :)

llh sa...

Önskar dig en riktigt avkopplad skön påskhelg med nära och kära!
Och skickar med en extrakram för att du håller igång fredagstemat :)

Pennelina sa...

Glad påsk :-D

Kramar <3<3<3<3

Jah Hollis sa...

Ja, med tanke på vinterns återkomst denna påsk så lär väl båtarna få ligga kvar ett tag till. Men annars har ju båtägarna ett och annat att pyssla med.
Glad fortsättning på påsken!